دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
حجت‌الاسلام آزادی

اولین دوره دانش افزایی مسائل بین الملل در حوزه علمیه کردستان با حضور اساتید و طلاب برگزار گردید

به گزارش خبرگزاری حوزه از کردستان، حجت الاسلام علی رضا آزادی مدیر حوزه علمیه کردستان، در جمع طلاب شرکت‌کننده در این دوره هدف از برگزاری این دوره را آشنایی مدیران، کادر اداری و اساتید حوزه علمیه استان در زمینه مسائل بین الملل ذکر کرده و افزود: این دوره مقدمه ای برای برگزاری همایشی جهت آشنایی طلاب و اساتید با کارکرد تبلیغی در خارج از کشور از سوی معاونت بین الملل حوزه‌های علمیه است.

وی در ادامه یادآور شد: آشنایی با مباحث بین الملل، باعث نگرش گسترده طلاب شده و آن ها را نسبت به مسائل جهان اسلام، حساس خواهد کرد.

حجت‌‌الاسلام آزادی به هدف دیگر این دوره اشاره کرد و افزود: آشنا کردن طلاب استان با مقوله تبلیغ در خارج از مرزهای ایران، از دیگر اهداف دوره دانش افزایی می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان، خاطر نشان کرد: دوره دانش افزایی، به صورت کارگاه فشرده دو روزه در مدرسه علمیه امام باقر علیه السلام شهرستان کامیاران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی تسخیری، عضو مجمع جهانی تقریب از سخنرانان این دوره بود که به بررسی تحولات جهان اسلام به خصوص مسائل عراق و لبنان پرداخت.

همچنین در این دوره، حجت الاسلام ایوب حائری نژادیان، به تحولات شامات و سوریه پرداخته و نقش عوامل استکباری را به بحث گذاشت.

دکتر ابوالفضل خوش منش، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران نیز گزارشی از وضعیت اسلام و مسلمانان برخی کشورهای آفریقایی، ارایه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha